środa, 13 kwietnia 2016

13 hitów na 13.

1. Trzynastego wszystko zdarzyć się może.
Trzynastego świat w różowym kolorze.
Wiadomo.
A poza tym okres wielkanocny, rekreacja i urodziny s. Magdy. Dlatego na trzynastego kwietnia przetestowałyśmy specjalnie dla Was, Kochani, trzynaście hitów karaoke.




















2. Pozwólcie, że na początek odhaczymy powołaniówkę:
Jadą wozy kolorowe taborami. 
Ej, Cyganie, tak bym chciała jechać z wami. 
Będę sobie mieszkać kątem przy muzyce. 
Będę słuchać opowieści starych skrzypiec. 
Ciepłym wiatrem wam podszyję stare płótno. 
Co mi dacie, żeby już nie było smutno mi?

Odpowiedź brzmi:
Damy wiele i niewiele, bo w sam raz, 
damy czerwień, damy zieleń, cień i blask, 
damy błękit, damy fiolet, damy dole i niedole, 
ale będzie kolorowo pośród nas.

3. Jak wygląda nasze życie w szczegółach? Około 5.45 raczej tak:
Gdy musisz wstać, 
choć tulisz tak pod głową obłoczek snu...
Zacznij od Bacha...

Albo raczej od gregorianki.

4. A dalej to już tylko patrzysz, Jak biec do końca... bo teraz raczej nie, ale... potem odpoczniesz, potem odpoczniesz...

5. Są jednak momenty, kiedy  trzeba zwolnić, bo...
Życie takie zna przypadki: jadą sobie za rogatki, 
Staną sobie gdzieś w szuwarach, w płocie dziura, jakaś szpara, 
Licznik już notuje, wszystko rejestruje... 
I już Cię mają chłopcy-radarowcy. No comments.

6. Po takim spotkaniu myślisz:
Ile dałbym, by zapomnieć Cię,
Wszystkie chwile te, które są na nie,
Bo chcę nie myśleć o tym już,
Zdmuchnąć wszystkie wspomnienia niczym zaległy kurz.
Ale... Jak zapomnieć? Nie tak łatwo.

7. Więc póki co...
Płyniemy przez wielki Babilon, 
Dopóki miłość nie złowi nas. 
W korowodzie zmysłów możemy trwać, 
Niepokonani,
Nim się ogień w nas wypali.

8. Ale pewnego dnia...
Lampa nad progiem i krzesło, i drzwi –
wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał
Woda i ogień powtarza wciąż mi,
że mnie ktoś pokochał dziś. 

9. Wtedy zaczynasz wierzyć w Wielką Przygodę:
Odkryjemy miłość nieznaną.
Na szczęśliwy ląd zaniosą mnie pewnego dnia
Twe ramiona - łódź Magellana,
Serce twe - busola ma.

10. Czasem jednak pojawia się jakaś taka Niepewność.
I znowu sobie zadaję pytanie:
Czy to jest przyjaźń? Czy to jest kochanie? 
(Aby pogłębić temat zajrzyj TU)

11. Wobec tego dobrze jest trochę pobyć w samotności i spróbować lepiej poznać siebie.
Zobaczę dziś, czy sił mam dość,
by wejść na szczyt, odmienić los.
I wyjść zza krat, jak wolny ptak.

To jak?

O tak! 
Mam tę moc!
Mam tę moc!

12. I następny krok:
Spróbuj choć raz odsłonić twarz 
I spojrzeć prosto w słońce, 
Zachwycić się po prostu tak 
I wzruszyć jak najmocniej. 
Nie bój się bać, gdy chcesz to płacz, 
Idź szukać wiatru w polu. 
Pocałuj noc, najwyższą z gwiazd, 
Zapomnij się i... 

13. ... Tylko mnie poproś do tańca,
Jakbyś mnie kochał nad życie, 
Ja ci z nadziei różańca odpust dam.


Na koniec dwa pytania:
O czym jest ta ostatnia piosenka?
Kto jest jej adresatem?

Z życzeniami radosnego, uważnego i czystego śpiewania :)

s. Monika


























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz